söndag 11 december 2016

Tied knots och tredje advent

Redan på sticklägret i november började jag med denna mössa, Tied knots. När jag väl kom till flätorna satte jag undan stickningen, kunde inte koncentrera mig på mönstret när jag ju ville umgås med alla härliga människor på lägret :)



Jag fick den klar för en tid sedan och ville då blocka mössan. Jag gjorde som mönstret beskrev, använde en ballong och var försiktig att inte töja ut resåren. Ni kan gissa hur besviken jag var när mössan var torr och jag kunde prova den bara för att konstatera att den är hur stor som helst :( Hålls inte på huvudet...





Ska försöka blöta ner den igen och låta den ligga i vattnet en stund för att sen torka plant. Vet inte om jag vågar slänga den i maskinen, å andra sidan kan jag inte ha den som den är heller. Tråkigt, då jag tycker så om mössan, både mönstret, garnet och färgen! Garnet är en rest efter min Dragonflies jumper, det är alltså Ann-Britt som har färgat det:)




Idag är det stora bak-dagen hos oss. Eller ja, vi ska bara pepparkakor och lussekatter, men vi ska också göra allt julgodis! Det blir rocky road, daim och knäck. Följ med vår dag på Instagram, jag kommer säkert att sätta upp en del bilder där. Ni hittar mig som Ickamicka :)

God tredje advent, snart är det jul!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar