söndag 28 maj 2017

Piece of silver

Min Piece of silver är färdig! 

Den blev alldeles underbar, älskar allt med den här tröjan! Bäst av allt är nog färgen, den är så JAG! Jag förlängde kroppen rejält, ville inte ha en mag-tröja som det enligt mönstret skulle ha blivit. Är så nöjd! Bra att den blev klar just nu och inte till hösten, vi har +6 grader, mulet och regntunga moln just nu så den kommer säkert till användning redan nu, hade den på mig igår.

Garnet är lika härligt som tröjan blev. Det är ett ekologiskt garn, Semilla fino, som jag använt. 100 % ekologisk ull och ändå sticks den inte. Liiite grann "pickar" det vid kragen, men det får jag leva med :)




(Never mind påsarna ni ser bakom mig... Fick en hel massa mattrasor av grannen som vi ska försöka använda till stickgraffitin, har inte fått dem ända i bilen ännu).








Mönster: Piece of silver ur Laine 1 (köp den tidningen om du inte redan gjort det, helt underbar!)
Garn: Semilla fino, färgen syrligt grön
Stickor: 3.5 mm till tröjan och 2.5 mm till resåren
Åtgång: 294 g




Tidningen kan du köpa från t.ex. Lankakauppa Kerä, Snurre eller Titityy. Garnet fick jag via ett bloggsamarbete, du kan beställa det här, eller t.ex. från Titityy, hon har dock inte precis denna tjocklek i lager, nog Semilla och Semilla grosso.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar