lördag 26 november 2016

Glad lillajul!

Dagen före första advent... Tiden rusar iväg och jag tycker att jag inte hinner med riktigt.

Jag inledde veckan med att ligga hemma sjuk i luftvägsinflammation. Jag var så slut så jag orkade inte ens sticka de första dagarna! När jag väl plockade fram en stickning valde jag ett glad-garn för att pigga upp mig lite. Valet föll på ett nystan från Austermann, Step 6 i ljuuuvliga färger! Garnet har en aloe vera och jojobabehandling så det är som balsam för händerna och sen också för fötterna. Sockorna blev klara på två dagar när jag väl kom igång, dom flög av stickorna! Har inget foto på dom färdiga sockorna ännu dock, det får vänta nån dag så jag hinner fota dem.





Efter sockorna tog jag tag i pulsvärmarna jag påbörjade på sticka på engelska-kursen jag höll i höstas. Den andra blev så klar på två kvällar. Inget foto på dem heller, återkommer även vad det gäller dessa.

Jag har stickat sockor hela året, det har ni ju sett. I onsdags förde jag 4 par sockor till Nykarleby hemslöjds julbutik, den hittar du på Topeliusesplanaden 1, i Data stores gamla lokaler, i Nykarleby. På kvällen kom jag på att jag ju inte fotat dessa, inte färdiga åtminstone. Nåväl, bockar av 4 par i min sockutmaning, har med andra ord klarat den :) Är då uppe i 18 par bloggade sockor, om vi räknar med dessa 4. Kan försöka ta en bild vid Julbutiken men jag hoppas ju att dom är sålda ;)

Nu ska jag ställa till med lillajul här hemma. Ska stryka gardiner och städa undan lite. Hoppas ni får en fin, lugn, avkopplande och härlig lillajul och adventstid! Och se vem som har flyttat in hos oss, det är en liten Jultomte! :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar