lördag 8 oktober 2016

Kallare väder

Det har varit flera kalla morgnar den gågna veckan, -5 grader som kallast. Dags att se över vantar och mössor med andra ord!

Jag har för länge sedan sparat det här mönstret i min favoritlista på Ravelry, men stickade den nu i slutet av sommaren. Det här är det tredje och sista projektet som jag fick hjälp av Lisa att fota på Pörkenäs under sticklägret. I give you, mössan Fathom!






Mönster: Fathom av Veera Välimäki
Garn: Svarta fåret ullgarn 2-tr. 
Stickor: 3 mm och 3.5 mm
Åtgång: 46 g




Garnet är 100 % ull vilket jag normalt undviker då jag är så löjligt känslig för stickiga garner. Men det här, det är mjukt som jag vet inte vad! Jag har stickat en kofta i samma garn också, den koftan är ännu obloggad. Ska köpa mer av detta garn, vill ni också göra det så hittar ni det bland annat på Lankamaailma, jag köpte mitt på deras butik i Åbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar