fredag 30 september 2016

Offe

Ett annat projekt som jag äntligen gjorde färdigt i våras är Offe. Jag påbörjade den här koftan under våren 2013, den var således en av mina äldsta wip's.

Jag stickade kroppen klart och lade sedan undan stickningen. När jag väl plockade upp för ärmarna såg maskan annorlunda ut, jag hade tagit en halv nr för stora stickor jämfört med kroppen... Arrrghh!! Återigen skulle jag bli tvungen att riva upp. Det skulle ta 2 ½ år innan jag gjorde det när jag våren 2016 plockade fram stickningen igen. Som vanligt, så tog det inte länge när jag väl började sticka på ärmarna, i maj blev även den här klar! Fick hjälp av Lisa att fota även denna kofta ute på Pörkenäs.








Garn: Wollmeise Twin, minns inte färgerna
Mönster: Offe by Visalisa
Stickor: ~3 mm
Åtgång: 269 g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar