lördag 27 augusti 2016

Levnadstecken

Bloggen tog ett steg bakåt när det blev för brått, hann inte med riktigt. Augusti månad har betytt jobb och åter jobb, både med Matfestival och Juthbackamarknad. Jag har njutit (läs: nästan) varje stund, jag trivs då det är mycket att göra och man blir lite småstressad. Nu börjar jag landa i den vanliga vardagslunken igen, dags att uppdatera mig lite här då.




Jag har stickat lite mellan varven. Har fått färdigt en kofta och en sjal sen sist. Bedrövelsen när jag märkte att jag plockat upp maskorna för kanten lite för tight på ena sidan av koftan har gjort att jag inte ens har fått blockat den än :/ Eventuellt river jag upp den sidan av knappkanten och stickar om den, måste bara samla lite ork till det. Men i övrigt är koftan superfin! Bara se på bärnstensgarnet som Ann-Britt har färgat! Ann-Britt har en webshop på gång, jag väntar med iver! Mönstret till koftan heter East coast girl cardigan och är designad utav Veera Välimäki.








Sen har jag också maskat av min Ashling shawl, även den designad utav Veera Välimäki. Mot slutet blev jag led hela stickningen så jag maskade av fortare än vad mönstret angav. Har ännu inte fäst trådar eller blockat. Vi ska sent omsider ha sonens 20 års kalas i morgon så jag får vänta till i morgon eftermiddag med blockning i och med att jag brukar blocka i vardagsrummet. Kan bli lite trångt annars ;)





Där emellan planerar jag för de två stickläger som är på kommande, det första redan om mindre än tre veckor! När jag åker på läger åker jag samtidigt på andra halvan av min semester, underbart! Har bokat en resa med maken till grannlandet i väster, vi ska besöka både vänner och släktingar. Kommer säkert att bli en underbar resa! Vi gör inte som vi brukar med båt tur-retur till Helsingfors utan vi kör upp längsmed höga kusten för att sen ta båten över från Umeå. Ser fram emot all sticktid i bilen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar