söndag 14 februari 2016

Kärlekshistoria som blev hathistoria som väl blev helt okej i alla fall

Hösten 2012 släpptes ett nytt mönster via knitty.com, koftan Idunn. Jag föll som en fura, kärlek vid första ögonkastet. Jag beställde garn ända från Island, lådan kom strax innan jul. Jag printade ut mönstret och såg fram emot julledigheten när jag skulle få sätta stickorna i garnet.





Jag lade upp maskorna, räknade, funderade... Det stämde inte, redan på första varvet var det fel i mönstret! Jag letade upp mönstret på Ravelry för att se om det fanns nån errata, men nej. Jag kommenterade på koftans sida och frågade efter rättelse, fick inget svar. Skickade mail, fick inget svar. Löste det första problemet tillsammans med en annan stickerska på andra sidan jorden som också fastnat i mönstret det första hon gjorde. Jag skickade mail till designern via Facebook och hennes hemsida. INGET SVAR. Till dags dato har hon inte uppmärksammat ett enda mail! Ingen annan har heller fått svar på projektsidan.





Nu är koftan klar, lite över fyra år senare. Mitt äldsta wip är således ett fo, wohooo! Den ligger just nu i blöt, sen ska den torka förrän jag sätter saxen och gör mitt livs första steek! Knappar har jag säkert i samlingen. Det är inte långt kvar nu så kan jag använda koftan, utan desto mer hjälp från designern.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar